وقتی اون گنده ترا رو می بری …

نوامبر 9, 2013

خیلی ها هیجان زده اتفاقات ژنو هستند. انگار تو سرم TMBax داره می خونه "همگی خوشحال و خوشبخت، هر روزشون بدون غم، یه پژو پرشیا …"

اما من تو حال و هوای ترانه های خیانتی محسن چاوشی و سگ کشی بیضایی هستم.

نیمی از هیجان دیروز را ورود غیر منتظره وزرای امور خارجه آمریکا و دوستان اروپاییش به ژنو ایجاد کرد ولی من نمی دانم چه دردی دارم که یاد آمدن بی سابقه سه وزیر خارجه اروپایی به تهران در ابتدای قضیه هسته ای ایران می افتم.

نه اشتباه نکنید من موافق مذاکراتم. احتمال می دهم غرب به ایران امتیاز بزرگی ندهد ولی با این وجود باز هم موافق ادامه دادنش هستم. از اتفاقات دیروز و موفقیت ظریف در این حد هم خوشحالم. حالم هم از حرفهای احتمالی کسانی که از آب نبات و در غلتان خواهند گفت بی آنکه به وضع مالی کشور نگاهی بخورند (در راسشان کیهان) به هم می خورد. با وجود بی اعتمادی به غرب وقتی نگاه کردن به منافع آنها شیرینی حرفهایشان را می گیرد باز فکر می کنم باید مذاکره کرد و پیشنهاد داد به جای اینکه یکجا ایستاد و بر مواضع خود پایداری کرد. باید معامله کرد و همیشه در معامله یک طرف اول باید بها را بدهد. منطق 5 کیلومتر ما 5 کیلومتر آنها منطق کارمند صفت جویای امنیت است نه منطق کارآفرین تشنه رسیدن به ناممکن ها. معامله ای که درش ریسک نباشد معامله نیست.

با همه اینها آن حس را دارم. برخورد سه کشور اروپایی پس از بیانیه تهران یکی از بدترین برخوردها در کل قضیه هسته ای بود. عهدشکنی سریع پس از لبخندهای جلوی دوربین. امیدوارم آقای روحانی هم طعم تلخ آن خیانت یادش باشد و آماده اش باشد.

سه تا پیشنهاد کوچولو برای مقامات دارم. لطفا هر توافقی را زمان دار کنید. لطفا در توافق مکتوب ذکر کنید این قراردادی بین طرفین هست و امکان استفاده در مجامع بین المللی را ندارد. لطفا زود از ذوق توافق در بیایید و برای مشکل سیاسی داخلی و مشکل کسر بودجه-هدفمندی راه حل اجماعی-اقناعی بیابید.

والله میرحسین موسوی و مهدی کروبی از 5+1 قابل اعتمادترند. اگر در قضیه هسته ای می شود بین سردارهای سپاه و هاشمی و اصلاح طلبان اجماع ناگفته ایجاد کرد و نتیجه اش را دید در یافتن راه حل داخلی برای مشکل بودجه-هدفمندی حتما می شود.

ما اگه با هم باشیم پیروزیم.

TMBax می خونه "می گن پیروزیو باید به دست آورد، تو هر بازی کم کم باید یه دستو برد"

ای بابا محرم است و من آهنگ رپ نقل می کنم. راستی آقای ظریف مشکی بپوش. به تو که غیر ظاهر چیز دیگری هم داری برازنده ست. هر وقت می بینمت که از داخل و خارج تحت فشاری یاد ترانه محسن چاوشی و فرزاد فرزین می افتم

"

حاضرم به خاطر غرور تو به نبرد همه دنیا برم

من زمین خوردم تمام عمرمو

تا همین یه پله رو بالا برم …

من زمین خوردم تو بالاتر بری تا همه دنیا تو رو صدا کنن …

از یه سینه ستبر خالیو

زور بازو پهلوون نمیشه ساخت

از خود کم کن به عشق مردمت

رو ترازو پهلوون نمیشه ساخت

گاهی اون کسی زمینت می زنه

که خودت حس می کنی تو مشته

وقتی اون گنده ترا رو می بری

شک نکن که قلب مردم پشتته

"

پاسخی بگذارید

