دو نصیحت به جوانان حزب اللهی و منتقد نظام

اکتبر 5, 2013

دیروز یا پریروز در پلاس نوشتم که با توجه به نحوه برنامه های صداوسیما درباره اظهارات اسرائیل پسند آمریکاییها و غربیها، احتمال سخنرانی آقای خامنه ای می رود. خب ظاهرا ایشان امروز سخنرانی کرده اند که من از تیترهایش با خبرم.

دو نصیحت می کنم:

اول از دوستان حزب اللهی خواهش می کنم به هر دو قسمت صحبتهای ایشان (حمایت از دولت و بدبینی به آمریکا) دقت کنند نه اینکه برای جبران برخی حرفها مانند کفش پرانی و … یا برای اثبات درستی موضع خود آنقدر بر بد و بیراه گفتن بر آمریکا افراط کنند و با تیم دولت و حامیانش درگیر شوند که چرا به آمریکا خوش بین هستند که اصل مذاکره در خطر بیفتد. جواب این حرف من این نیست که مذاکره در خطر بیفتد چه باک. آقای خامنه ای در یک شیب مشخص حتی قبل از انتخاب دولت خودش مقدمات تماس مستقیم علنی و سطح بالای ایران و آمریکا را فراهم کرده است. مذاکره آدابی دارد. نرمش آدابی دارد. تو مجلس آشتی کنان سیاهه خرابکاری ها را به رخ هم نمی کشند. خواهش می کنم به این هم فکر کنید که چرا رهبری حتی قبل از انتخابات دنبال چنین امری رفته است و چرا قبل و بعد از سفر از روحانی و تیمش حمایت کرده است. با همان افکار انقلابیتان به این فکر کنید. با در نظر گرفتن جایگاه ایشان که هر حرفی را نمی تواند بزند بهش فکر کنید.

دوم از دوستان اصلاح طلب، سبز و منتقد نظامم خواهش می کنم باز هم به هر دو قسمت صحبتهای ایشان و حمایتشان از دولت قبل و بعد از سفر نگاه کنند. بین فرماندهان سپاه ارجاع دادن به صلح امام حسن ع و موافقت با پیگیری پرونده هسته ای در وزارت خارجه کم نرمشی از جانب ایشان نبوده است. به جای اینکه تشر ایشان به آمریکا را خراب کردن مذاکرات ببیند (که نتیجه بعدیش انتقاد از رهبری و درگیری لفظی با حزب الهی ها و تند شدن اقدامات آنها شود) آن را بازی پلیس بد و پلیس خوب رهبر و رییس جمهور در برابر حرف های متفاوت اوباما و غربیها حین و بعد از سفر روحانی به نیویورک بدانند. علاوه بر این در نظر بگیرند که با طالبان، تندرو خواندن هیچ جماعتی و زدن انگ هایی مانند نان خوردن از تحریم و تجمع برای پست گرفتن و … نمی شود آنها را از تندروی باز داشت. راه غلبه بر اقداماتی از سوی جوانان اصولگرا-حزب اللهی برقراری دیالوگ با آنهاست. ته تهش نه بیشتر منتقدان کشته مرده آمریکا هستند و هدفش را کمک به ایران می دانند و نه جوانان حزب اللهی می توانند منکر نرمش رهبر و حمایت او از مذاکره مستقیم که نمایانگر فشار تحریم و برخی مسایل دیگر هست بشوند.

من نقد آقای خامنه ای کرده ام و می کنم. بعد از انتخابات 88 هم بارها برای راهپیمایی بیرون رفته ام. بیشتر روایت اصولگراها از چهارساله گذشته را هم افسانه می دانم ولی با این همه با تریبون مستضعفین و رجانیوز با آن اشک و ناله هایشان از کمتر شدن درگیری لفظی ایران و آمریکا و با محمدصادق شهبازی با آن وسط معرکه پریدنهای بدعکسش بیشتر تعلق خاطر دارم تا سوزان رایس و باراک اوباما یا BBC و صدای آمریکا. با اولی ها با کلی اشتراک منافع و علایق داریم ولی با تجویز هایی متفاوت ولی با دومی ها اختلاف منافع و سرنوشت دارم.

بتوانم مفصل تر می نویسم.

پاسخی بگذارید

