مرزبندی و مقاومت

ژوئن 3, 2010

بالاخره میرحسین در مورد انقلابی بودنش، امام و نقد دهه اول انقلاب پاسخ داد (لینک). شاید قبلا هم از مفاهیم انقلابی در ادبیاتش استفاده کرده بود ولی این کجا و اینکه توضیح بدهی چرا انقلابی هستم و تا کجا از چه چیزی دفاع می‌کنم و چرا در فلان زمینه موضع‌گیری می‌کنم یا نمی‌کنم متفاوت است. من خیلی علاقه به این فراز دارم:

البته بنده به ضرورت معرفی امام به نسل جوان اشاره کردم. ولی گذشته از آن نکته ای را عرض می کنم که یقین دارم همه علاقه مندان جنبش سبز در مورد آن اتفاق نظر دارند و آن صداقت است. من نمی توانم دلبستگی به امام و انقلاب داشته باشم (ممکن است یک عده در این میان بگویند این یک نوستالژی است) و بر خلاف آن تظاهر کنم. بنده در همان ابتدای شکل گیری راه سبز امید به صراحت خود را یک همراه جنبش معرفی کردم. برای آنکه به صراحت اعتقادات خود را بیان کنم همانطور که جزو ویژگی‌های این جنبش بیان صریح و صادقانه اندیشه ها است، ما از تعامل اندیشه ها ضرر نمی کنیم. ولی از پنهان کردن هویت خود در میان جمعی که خواستار صداقت است، قطعا ضرر می کنیم.

امیدوارم اعتقاد به صداقت و ضرر نکردن از تعامل اندیشه‌ها باعث شود در آینده موسوی خود را بیشتر توضیح دهد و به خصوص در معرض نقد و سوالی بیشتری قرار دهد. مثلا به جای بیانیه و مصاحبه (احتمالا مکتوب) با سایت خودش با دیگران هم مصاحبه کند.

تقاضای هشت حزب اصلاح‌طلب برای راهپیمایی 22 خرداد هم از این نظر کار درستی است که به وزارت کشور و دیگران فشار وارد می‌کند در مورد اصل 27 موضع‌گیری کنند. اگر هم مثل همیشه بخواهند با سکوت بگذرند می‌توان توضیح خواست که چرا حتی به دلایل مخالفت خود اشاره نمی‌کنند. این یعنی هزینه‌های عدم اعتنا به قانون را بالا بردن.

پاسخی بگذارید

